HAKAN ARI

hakanari@hakanari.com

+90 532 433 29 26

Meslekî Özgeçmiş

Kabataş Erkek Lisesi (1984)’ni takiben, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi (1988)’nden lisans ve İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme Fakültesi (1992)’nden Yüksek Lisans diplomalarını aldı.

1990–1999 yılları arasında Yöntem, İncekara, Strateji|Mori, Plus Remark (Infratest Burke, Synovate), Piar Gallup (TNS Taylor Nelson Sofres) araştırma şirketlerinde Pazar Araştırma Uzman Yardımcısı, Uzman ve Proje Yöneticisi olarak görev yaptı.  Bu dönemde, Fortune 500 ve Capital 500 listelerinde yer alan ve Türkiye’de faaliyet gösteren 100’e yakın yerli ve uluslararası markaya stratejik pazarlama danışmanlığı yaptı. Görev aldığı tüketici araştırmalarıyla ; otomotiv, bankacılık, dayanıklı tüketim, gıda, temizlik ürünleri sektörlerinde 24 reklam filminin çekilmesinde, 22 yeni ürünün geliştirilmesinde, 6 büyük sanayi yatırımının karar alma aşamasında katma değer sağladı.

1999-2002 yılları arasında Doğuş Holding A.Ş.’de, Grup’un 60 şirketine hizmet veren “Pazarlama Araştırmaları & Analiz” ve “Stratejik İletişim” birimlerini kurdu ve yönetti. Kariyerinin bu döneminde özellikle Müşteri İlişkileri Yönetimi, Birebir Pazarlama, İletişim ve İtibar Yönetimi konularında uzmanlaştı. Uluslararası danışmanlık grubu Peppers & Rogers’ın danışmanları ve Don Peppers ile birlikte çalışma şansı buldu, Ixir Internet Hizmetleri’nin kurulması,  Macrocenters Marketleri’nin satın alınması, Doğuş Otomotiv’in halka açılması, Garanti Bankası ve Tansaş’ın satılması, National Geographic Türkiye Dergisi’nin ülkemize getirilmesi ve yayına başlaması operasyonlarında görev aldı.

Verdiği Akademik Eğitimler

2002-2005 yılları arasında İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nde değişken zamanlı öğretim görevlisi olarak lisans düzeyinde dersler verdi.

2006-2011 yılları arasında, Türkiye’nşn 23 şehrinde, 49 üniversitenin lisans öğrencilerine, stratejik pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi, birebir pazarlama, şikayet yönetimi, sadakat yönetimi, pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim konularında seminer ve konferanslar verdi.

2011 yılından beri Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nün İstanbul, Bursa ve Antalya kampüslerindeki Yüksek Lisans Programlarında, değişken zamanlı öğretim görevlisi olarak dersler veriyor.

Verdiği Profesyonel Eğitimler & Danışmanlıklar

2002 yılından günümüze kadar Prometheus Eğitim & Danışmanlık, Eğitişim Kariyer Enstitüsü, Keynotespeakers Agency, Grow International Eğitim & Danışmanlık bünyesinde 70’den fazla yerli ve yabancı markaya eğitim verdi.

Sivil Toplum Hizmeti

“Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yönetimi ve İletişimi Derneği”, “CRM Institute Türkiye”, “IAA Uluslararası Reklamcılık Derneği Türkiye Gençlik Grubu” ve “TÜAD Türkiye Pazarlama ve Kamuoyu Araştırmacıları Derneği” gibi meslek kuruluşlarında kurucu ya da aktif üye olarak görev aldı.

2008 yılında, eğitime verdiği emeğe saygının bir göstergesi olarak Eğitişim Kariyer Enstitüsü Pazarlamanın Şifresi Programı Mentor’luğuna getirildi.

Halen

Halen ; en değerli hazinesinin, 25.000 kitap/dergiden oluşan kütüphanesi olduğunu düşünüyor ve stratejik pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi, birebir pazarlama, şikayet yönetimi, sadakat yönetimi, iletişim, paydaş yönetimi konularında danışmanlık yapmaya ve eğitim, seminer ve konferanslar vermeye devam ediyor.

Eğitimlerinde “Praxis” yöntemini uygulamayı seviyor. Katılımcılara farklı sektörlerden ve disiplinlerden çok sayıda yaşanmış vak’a anlatarak, teoriye kendilerinin ulaşmasını sağlıyor.